7/26/2014

Jäät kilisee










Olen tinderöinyt suunnilleen 1000 kilometriä ja jokaisen kilometrin sisällä vielä 100 kilometrin säteellä. Mitä olen löytänyt? Älyttömän määrän tyyppejä! Olen livetinderöinyt myös yhden festarialueen ja pari rautatieasemaa, lippakioskin ja ainakin kaksi toria. Mitä on jäänyt käteen? Pilviltä saatu instant repair hiusnaamio. Kiva.

Yhden tinderin kanssa piti tehdä tuhmuuksia, mutta se jäi tuonne 450 kilometrin päähän, joten kovin äkillisiä treffejä ei tässä ole kehkeytymässä. Se näyttää smurffilta. Se on hyvä enne. Edellisten treffien aikaan olin kirjakerhon tapaamisessa. Ehkei ole tarkoitettu, että ehdin treffeille. Tein monta kärrynpyörää ja seisoin päälläni. Seisoin päälläni niin innoissani, että unohdin tissini, jotka sitten pääsivätkin livahtamaan vapauteen ja ilahduttivat koko maailmaa. Jotain kirjaa saatoin tavata ääneen muutaman rivin ja syödä liikaa sämpylöitä.

Jännää että uutta etsiessään löytää vain vanhaa. Ruissalossa pyörii samat savolaiset kuin Kuopion torilla. Tosin ilahduttavaa oli kohdata ihmisiä, joita en ole nähnyt ainakaan kymmeneen vuoteen. Pitkästi yli. Niitä samojakin, joista luin juuri vanhoista päiväkirjoistani.

Olen pukeutunut kylmässä vedessä läpikasteltuun keltavalkoruudulliseen keittiöpyyhkeeseen. Siirtelen sitä paikasta toiseen kehoni rajoissa. Välillä kastelen sen uudelleen. Rakastan tätä lämpöä. En halua tämän koskaan häviävän. Esimerkiksi marraskuulle. Jäät kilisee ja takoo pepsimaxia.

Tanssin Turussa monta päivää. Pilvi paistoi minulle bratwurstia ja minä laskin pihan juopot. Keitin joka aamu kahvia Pilville, vaikka tarkoitukseni oli joka aamu keitättää kahvia Pilvillä. Yöni nukuin fatboyhin kaivamassani ojassa. Voitte miettiä mitä se tarkoittaa. Huokailin onnesta ja kaivauduin. Haluan sellaisen ikiomaksi. En usko että saan.

Musiikki tekee minut onnelliseksi. Ja joskus vihaiseksi. Joskus saatan kuolla vähän, jos en saa annostani. Olen narkkari. Joskus mikään määrä ääntä ei riitä ja joskus haluaisin hiljentää kaiken.

Mustavalkoisuuteni taitaa olla harmaata. Tekee mieli saada orkkuja. Teen töitä väärällä kädellä ja mökötän lapselle. Se sanoo että nyt on osat vaihtuneet. Äiti kiukuttelee ja mököttää ja poika kokkailee myöhäistä lounasta tai aikaista illallista. Kysyn että kuka meillä oikein tiskaa. Poika sanoo etteivät ne osat nyt niin vaihtuneet ole.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Epistä

  Maija ja Suvi ”Te uskonette       meit' tuntijoiksi paikan tään, mut oomme       me myöskin matkalaisia kuin tekin.” * Kieltäydyn tied...