9/01/2014

Seksitön syyskuu




Sain kutsun osallistua muovittomaan syyskuuhun. Sen kunniaksi kävin aamulla ostamassa kassillisen muovia ja pakkasin sen kaiken muovikassiin. Ei hyvin ala. Onneksi keksin mun Panopäiväkirjasta uuden aukeaman. Sen avulla voi seurata seksittömän syyskuun etenemistä ja saada samalla kotihommat tehdyksi, täytyy vain muistaa olla panematta. Aion myös hylätä listalta toimimattomina sellaiset tekoset kuin auton katsastus tai soitto aviopuolisolle. Tai korvaan ne polkupyörän pois antamisella ja kännipuhelun soittamisella ihan kenelle vaan.

En oikeesti tykkää näistä kaikista kuukausista, jolloin pitää olla ilman jotain. Tuoliton toukokuu ja tipaton tammikuu ja jouluton joulukuu. Jos suorittaminen alkaa sattua päähän, kuten moni asia aina sattuukin, jatkan seksitöntä syyskuuta siveettömänä syyskuuna. Se kuulostaa heti paljon hauskemmalta.

Mä jouduin tänään kyllä jo yhden avohoitopotilaan kanssa vastakkain tämän seksittömyysteeman kanssa. Se seurasi mua aamukahville ja tulkitsin sen tuijotuksen jotenkin niin, että se ensin tappaa ja sitten vasta lempii. Ihmiset on niin arvaamattomia. Jos en valehtele, niin samantyyppinen ratkaisu lähestyi mua jo lauantaina. Yhdestä voi naureskellen mainita, mutta kaksi on liikaa. Itsetunto joutuu aikamoiseen nujakkaan ihan keskenään.

Mikä kuukausi alkaa aalla? Voisi pitää avohoitopotilaattoman kuukauden. April. Silloin niitä muuten onkin kovasti liikkeellä. Olen itsekin ollut usein aprilin aikoihin avohoitopotilaana.

1 kommentti:

Epistä

  Maija ja Suvi ”Te uskonette       meit' tuntijoiksi paikan tään, mut oomme       me myöskin matkalaisia kuin tekin.” * Kieltäydyn tied...