7/09/2012





Mä olen muutamassa vuodessa vanhentunut ihan liikaa. Mä käyttäydyn matkaolosuhteissa huonommin kuin lapsi. Tai ainakin kestän niitä huonommin kuin lapsi. Ja jotenkin mun seikkailijanrooli on muuttunut. Mä yritän torkkua autossa ja heti kun se pysähtyy, ojennan lompakkoani lähemmäs pientä kättä joka on samalla seikkailulla. Tai annan kaksikymppisen ja se on hävinnyt alta aikayksikön jonnekin maailma kylässä-kojuihin ja jäljelle jää vain spydärin jämät ja toteamus, ettei falafel nyt maistu ja saanko lisää ihan mitä vaan nyt heti. Sitten mä vaan siivoan jotain bajamajaa, jotta uskaltaisin edes jotenkin virtsata sinne. Ja epäilen että kaikki kosteus lattialla on jonkun toisen virtsaa. Ja sitähän se yleensä onkin. Yhteisvessat toimii ehkä jossain Ally McBealissa. Ei tosielämässä.

Onneksi meillä oli mukava seikkailu. Jälkikäteen yleensä kaikki on hauskaa. Sekin kun lasketaan niitä itsemurha-autoilijoita tai mietitään mikä saa maantiehäirikön ajamaan täysillä hälytysajoneuvon edessä, väistämättä milliäkään. Sillä on kiire laatuajan pariin ja sillä on oikeus mennä ensin, koska sen elämä on niin paljon parempi kun meidän muitten ja autokin on hienompi, ei kovin hieno, mutta hienompi kumminkin, nopeempi ja puhtaampi kun muitten. Sen lisäksi se on maailman paras kuski, eli niitten ambulanssikuskien pitäisi ottaa mallia siitä sen ajotyylistä, eikä hikoilla jonkun kuolevan takia, saatana.

Koska on kesä ja festariaika, mä aloitan tänään maailman parhaan festarin. Pilvi on jo tulossa ja Pilvifestari. Meillä on ohjelmassa ainakin ukulelepiknikki ja voi olla että kivitämme nuorisoa. Saattaa olla myös työstämistä Pilvin pyllyssä. Sille on tapahtunut jotain, josta mä en uskalla sanoa mitään, mut kohtahan sen näkee.

Voiko nyt mennä ostamaan punaviiniä? Kuka tulis meille kuskiksi torstaina?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Epistä

  Maija ja Suvi ”Te uskonette       meit' tuntijoiksi paikan tään, mut oomme       me myöskin matkalaisia kuin tekin.” * Kieltäydyn tied...