12/24/2012



Kaikki on jäässä. Minäkin.

Tielleni on osunut niin möykkyisiä vastoinkäymisiä, etten kykene sanoin kuvaamaan. No, voin mä ehkä nimimerkillä. Nimimerkillä Voi Vittu Sentään. Tarkemmin ajatellen en mä voi. Jatkakaa silti lukemista, jotain saattaa lipsahtaa.

Pilvin kanssa olemme tehneet uudenvuodenlupauksia. Tai listaa. Tai opas elämiseen se taitaa olla. Ei kyllä mikään selvitymisopas. Pilvillä on viimeisten laskelmiemme mukaan listallaan 139 lupausta. Minulla on 1. Minulla pitäisi olla niitä paljon enemmän. Muistan ehkä joskus aiemmin hourailleeni jotain lupaavaa, ainakin joskus silloin kun teimme niitä neljännesvuosikatsauksia, joissa luettelimme kaikki virheemme ja pahat tekomme, vai mitä ne nyt on, epäonnistumisiamme. Ehkä lupaan vaan jatkossakin epäonnistua täyteläisesti ja aina. Ainakin ihmissuhteissani. Miessuhteissani. Tai siis enhän mä varsinaisesti epäonnistu miessuhteissani vaan miehet jotka joutuu tekemisiin kanssani, epäonnistuvat naissuhteessaan.

Mun pää pitäisi leikata irti. Ja kieli. En tiedä voiko noita varsinaisesti luokitella uudenvuodenlupauksiksi.

Nythän on jouluaatto. Mun ei kannata vielä lupailla mitään. Muistaakseni juuri äsken oli uusivuosi ja kävelytin cardigania koivikossa. Oli kylmä. Itkin pari kuukautta siitä eteenpäin. Se teki hyvää, koska sen jälkeen en ole itkenyt.

Mun täytyy aamulla muistaa käydä varaamassa pyykkitupa, kuten aina aattona. Joulu on lapseton, joten  kävin jo perjantaina juomassa punaviiniä baarissa ja kuuntelemassa elävää, eräänlaista raastepainotteista musiikkia ja sitten vielä suomeksi väännettyä Tom Waitsia, joka paljolti olikin Nick Cavea. Uskokaa tai älkää, mutta mä tapasin siellä zalandomiehen. Zalandomies on mun prinssi, joten mun kannattikin olla vanhoissa kalsareissa, haista paskalle ja roikottaa rasvaatihkuvaa hiustani sen kahvissa.

Muutenkin meni ihan putkeen. Ympäristöinsinööri 27 v meinasi ryhtyä suhteeseen kanssani ja lupasi ettei mene Talvivaaran töihin. Kiinaan saattaisi mennä. Suosittelin sille lämpimästi Kiinaa. En suostunut ottamaan sen puhelinnumeroa. Kaikkea ei aina tarvitse saada.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Epistä

  Maija ja Suvi ”Te uskonette       meit' tuntijoiksi paikan tään, mut oomme       me myöskin matkalaisia kuin tekin.” * Kieltäydyn tied...