5/12/2013

Ei mikään Sopranos



Kävi niin, että mä lopulta heräsin aamulla. Sellaiseen uneen, jonka säikähdyksissäni unohdin ja luulin jotenkin herääväni joko prinssin vierestä tai siihen, ettei se ole mun vieressä ollutkaan. Lapsi katseli mua tutkivasti, sillä oli viilikuppi kädessä. Se kertoi sen olevan mun äitienpäivän aamiainen, koska se ei osaa keittää kahvia. Mä olen opettanut sen sille kyllä, mutta ymmärrän hyvin että meidän pannu on vähän mutkikas systeemi keittimeen verrattuna. Aloin tietysti itkeä. Ja siitä se sitten lähti valumaan ihan omalla painollaan.

Rakkaudet ja raadot, kaikki levällään. Onneksi on todellisuus, jossa imuri on pelottanut lapsen ja kissan työhuoneeseen maanpakoon. Miksei ole sellaisia perussiivoukseen keskittyneitä terapiakeskuksia? Varsinkin kun moppikin levisi lopullisesti ja ne kaikki meduusantukan näköiset harmaat säikeet irtosi ja kiinnittyi nurkkiin ja lattialistoihin. Ja mä itkin ja nauroin että vittu tämäkin vielä.

Ajattelen tätä huonona ja draamantajuttomana käsikirjoituskyhäelmänä, jollaiseen kykenee lähinnä minä. Siinä on paljon niitä "kaksi vuotta aikaisemmin" ja "kaksikymmentä vuotta myöhemmin" -kohtia. Ei mikään Sopranos, sanoisin.

Onneksi on todellisuus, jossa lapsi on tehnyt mulle kakkua. Menen syömään sen.

INT. KOTIKEITTIÖ - ALKUILTA - KEVÄT
Nainen, 43 v istuu tuolissa. Villasukat jalassa ja jalat ristissä. Nainen nousee ja kävelee hitaasti jääkaapille. Ottaa ulos täytekakun ja heittää sen naamaansa.

jne.





1 kommentti:

  1. Kannatan perussiivousterapiakeskuksia! Ja aamuisin heräämistä, tai ei aamulla niin väliä, mutta heräämistä joka tapauksessa. Nykyään olen melko varma että herään, toisin kuin parikymppisenä-jotain, jolloin välillä tuli testattua etanolipitoisen yön/vuorokauden/viikon jälkeen mahtaako herätä, jos vetää viinan päälle purkillisen näitä pillereitä tms. Heräsin kyllä aina, mikä lienee ilmeistä. Välillä voin sanoa jopa, että onneksi!

    VastaaPoista

Epistä

  Maija ja Suvi ”Te uskonette       meit' tuntijoiksi paikan tään, mut oomme       me myöskin matkalaisia kuin tekin.” * Kieltäydyn tied...