11/25/2013

Kuinka muutuin kunnon ihmiseksi eli en


Saaressa

Saaressa 

Aamupalahevonen 


“Realize deeply that the present moment is all you have. Make the now the primary focus of your life.” - Eckhart Tolle 
“And, when you want something, all the universe conspires in helping you to achieve it.” - Paulo Coelho
Matkalla kunnon ihmiseksi on sattunut kaikenlaista. Mutkaista. Onneksi mulla on matkaoppaina Echart Tolle ja Paulo Coelho. Mä kutsun niitä tuttavallisesti Tolloksi ja Koheloksi. Jaan näitten miesten kaikki ajatukset kuin omani. Monta kertaa päivässä. Vaalin heidän jokaista sanaansa kuin verenkiertoa. Olen ilahduttanut näillä myös Pilviä ja sitä miestä jolla ei oikein ole koodinimeä, mutta joka on hyvä marmattamaan ja tykkää pienistä eläimistä. Olemme joukko-oksentaneet sivistyneesti. Universumikin on antanut oikein isän kädestä.  Voiko muka paremmassa hetkessä elää, kuin hevonen suussa?
“Whatever the present moment contains, accept it as if you had chosen it.”  - Tolle 
“When we love, we always strive to become better than we are. When we strive to become better than we are, everything around us becomes better too.”  - Coelho
Vaikea sanoa onko mun maailmani lopulta täynnä rakkautta vai vihaa. Ihan vitun täynnä se kyllä on. Mikään ei ole muuttunut paremmaksi, mutta voisin ajatella jotenkin niin, että mitä sekavammaksi tämä meininki käy, sitä tyytyväisemmäksi muutun itse. Kaikki on parasta. Ehkä se on eräänlaista luovuttamista. Välillä melkein luopumista ihmisyydestä. En ole ihminen, mies tai nainen. Mutta ne havahtumisen hetket on vähän vaikeita.
“Life will give you whatever experience is most helpful for the evolution of your consciousness.” - Tolle
Tänään mun oli pakko mennä turvakotiin, ettei oma koti ja pää räjäytä tajuntaa. Sain siellä pizzaa ja kahvia. Myös Muusa löysi sinne samaan turvakotiin ja me päästettiin se sisälle, vaikka mä sanoinkin ettei avata sille ovea. Se ei muistanut viisaita loukkauksiaan joita jakeli mulle edellisenä yönä. Mulle tapahtuu kivoja asioita ihan putkeen! Musta on kasvamassa hiljalleen loinen, joka pesii missä sattuu ja unohtuu jonnekin olkkarin lattialle koko päiväksi syömään pizzaa ja hihittämään kaikille epäkohdille elämässä, joita turvakodin isäntä tarjoilee paremmin kuin Tollo ja Kohelo yhteensä. Se on paljon söpömpikin. Tiesittekö että pizzalaatikkoa voi säilöä kuukauden kotona, ehkä pidempäänkin, mutta makkaraperunoiden paketti pitää viedä heti roskiin ja ulos, koska se haisee niin pahalle. Minä tiedän. Ja että ihmisen ikävään ei auta eläin, eikä eläimen ikävään ihminen.
“Remember that wherever your heart is, there you will find your treasure.” - Coelho
Sydän on kyllä ollut siellä täällä. Lennellyt omilla teillään, mutta mitä enemmän annan sen lennellä, sitä vahvempana se takoo minussa ja palaa aina reissuiltaan. En kovin kamalasti jaksa häpeillä tai puolustella tai analysoida oikein mitään siihen liittyvää juuri nyt. Näin on hyvä. Näin on parasta. Ja mun ihanat naiset, epävakaat ja kauniit, surulliset ja läpimät, ruokkii mua kuin käenpoikaa lämpöisillä käsillään ja kosteilla silmillään.
“You can only lose something that you have, but you cannot lose something that you are.” - Tolle
Mä olen myös tavannut uusia kivoja ihmisiä. Se on aina vähän kummallista. Huomata että ihmiset on ihmisiä. Lihanpalasia jotka tanssii. Tulee hetkittäin sellainen ihmisuskovainen olo. Onneksi on kuitenkin näitä saatanan ajattelijoita, joiden oksennuksista voi lukea koko ihmiskunnan häpeän ja turhuuden. Näitä ei saisi päästää mekastamaan julkisesti, vaan nämä pitäisi haudata elävältä, suukapula suussa ja sormet pilkottuina. Polttohaudata elävältä. Koska kuolemaa ei ole.
“The secret of life is to “die before you die” — and find that there is no death.” - Tolle

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Epistä

  Maija ja Suvi ”Te uskonette       meit' tuntijoiksi paikan tään, mut oomme       me myöskin matkalaisia kuin tekin.” * Kieltäydyn tied...