1/31/2014

Plan B



Kohta on tipaton tammikuu ohi. Koska olen rikkonut kaikki lupaukseni tälle vuodelle, on aika rikkoa myös pullo ja tehdä uusia lupauksia.

Lupaan että helmikuussa juon vähintään pullollisen punaviiniä päivässä ja litran Jaloviinaa viikossa. Ei pitäisi olla mahdoton lupaus pitää. Lupaan myös rakentaa majan. Heti huomenna. Olen odottanut sitä jo monta päivää. Pesin siellä koko viikonlopun. Haluan sinne jonkun kivan miehen myös, koska mä just unodin ostaa patterit mun klitoriskiihdyttimeen, enkä jaksa lähteä sen takia takaisin kauppaan. Se joku kiva mies voi tietty tuoda ne patterit myös tullessaan. Kiitos jo etukäteen. Kaikesta. Epäilin, että maailma hiljenee ympärilläni tällaisiin toiveisiin, mutta Pilvi kannusti mua. Monikin voisi ilahtua majailukutsusta. (Kannusti yövuorossa, tehdessäni sen työt etänä, jotta se saattoi keskittyä syömään karkkia. Ai hyvä ihminen, ai minä vai? Miksi muuten kaikki hyvät ihmiset, kuten minä, jää aina ilman karkkia? Munaa? Limukkaa? Kynttiläillallisia? Pesimistä? Rakkautta? Oulua? Joululahjoja? Syntymäpäivälahjoja? Palkkaa? Pizzaa? Unilääkkeitä? Voi että.)

Sitten kun olen kyllästynyt pesimiseen, lähden jonnekin pois. Vuori ehdotti mulle matkaa Pielavedelle, mutta tutkittuani karttaa ja rajattomia mahdollisuuksiani mennä minne huvittaa, olen päätynyt Iisalmeen. Ja Lahteen. Lahdessa aion ainakin käydä syömässä lihamukin. Tuplana, jos mahdollista.

Mun kahvilassa on kolmatta päivää käytössä uusi kahvikone, jota kahvila ei ole saanut toimimaan niin, että se tuottaisi kahvia. Saatanan tunarit sanon minä. Olen juonut paskaa kahvia ainakin kolme litraa ja maksanut siitä. En tiedä miksi. Ehkä olen hieman allapäin. Siksikin on hyvä mennä Lahteen. Ei tunnu niin pahalta palata ja kahvilan henkilökunta on siinä ajassa saattanut oppia käyttämään kahvipannuaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Epistä

  Maija ja Suvi ”Te uskonette       meit' tuntijoiksi paikan tään, mut oomme       me myöskin matkalaisia kuin tekin.” * Kieltäydyn tied...