6/08/2014

Olin sanomaisillani sinulle


Muista tämä 3.32 aamuyöllä.
Et ole mitään.
En ole mitään.

Linnut jatkavat loputtomiin. Olen kävellyt. Olen tiskannut kaikki astiat ja varannut pyykkituvan. Olen ihaillut nollaa. Se on kuulemma keksitty aika myöhään. Näin sanoi minulle fyysikko. Uskoin häntä ja tarkistin asian. Se on totta.

Jaan kaiken nollalla. Saan kaikesta nollan. Kaadan lasillisen vettä päälleni. Olen liian vanha muistamaan.

Tämä ei sovi minulle.
Tämä ei sovi sinulle.
Sireenit kukkivat.
Melkein valmis teatteri.
Melkein kotona.

Nollan lisäksi opettelen seuraamaan amerikkalaista jalkapalloa. Syön sipulirenkaita. Kuuluu kolinaa ja kahnausta kun pallon päälle rakentuu mieskasa ja kohta taas uusi. Pidän tästä tiukkuudesta, selkeydestä ja suunnitelmallisuudesta. Kuka saa häiritä, kuka ei. Missä pallo on. Sarja yrityksiä. Kaikki on kohdallaan ja selkeää. Vain minä en. Ymmärrä. Haluan tätä lisää. Tunnen kuinka aivotoiminta käynnistyy. Arvailen ja tulkitsen. Tuon pienen ja ketterän miehen on tarkoitus kuljettaa palloa mahdottomalta tuntuva matka ja vastustajan kaappimiehet, puolustajat, yrittävät tappaa sen tai kasaantua sen päälle. Se juoksee siksakia paremmin kuin vanha ompelukoneeni.

Keskiyöllä tekee mieli kertoa.
Juuri minulle.

Hiljaiset ja arat askeleet.
Jalat rakoilla.
Mitä on rakkaus.

Nyyhkytystä aamuyöllä. 3.30.

Kävelen seitsemän kilometriä ja sitten lopetan. Kävelen puolitoista kilometriä ja sitten lopetan. Kävelen kaksi kilometriä ja sitten lopetan. Puolustan sikojen kauneutta ja hymyilen poikaystävällesi. Poikaystävän veljelle. Sanon että on kuuma ja väsyttää. En kerro mitään.

Tulee itku.
Rakot vuotavat.
Olen väsynyt sinuun.
Olen väsynyt minuun.

Lukitsen oven.
Suljen ikkunan.
Siitä ei voi enää nähdä läpi.

Keitän kahvin.
Kiehun yli.

05.01 tulee naapuri hiljaa ulos hissistä. Haluaisin avata taas ikkunan. Nolla on hieno keksintö.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Epistä

  Maija ja Suvi ”Te uskonette       meit' tuntijoiksi paikan tään, mut oomme       me myöskin matkalaisia kuin tekin.” * Kieltäydyn tied...