10/15/2015

Kirjakaupassa



Ei ole olemassa ilmaisia lounaita. Tai tupakka-askeja. Tai suklaata.

Joskus universumi kuukahtaa omaan nokkeluuteensa ja silloin meillä on juhlat. Ilmainen lounas ja suklaa. Selostan maailmaa verhon takaa. Ystäväni tyrkyttää mozzarellasalaattia suulleni. Ja lattea. Vainoharhan kanssa on helppoa elää, kun sitä elää sellaisessa seurassa, jossa voi vapautuneesti harhailla. Ja se on yht'äkkiä aika normaalia. Katsoa verhon taakse kahvilassa ja luoda julmahkoja katseita. Että kehtaattekin, minä olen sentään salaisuus.

Sitten luetaan kirjasta, että 23% miehistä sanoo "Minä rakastan sinua" lopettaakseen riidan. Ja 73% miehistä haluaa seksiä ensimmäisenä. Siis ennen kun nainen ehtii haluta. Siis parisuhdenainen. Ehkä. Jäi vähän kesken se selailu. Missä ne 73% miehistä ovat? Ai niin, siellä parisuhteessa. Puhumme ettei se sielläkään niin helppoa ole. Jos olisi, niin olisin varmaan siellä.

Menemme kirjakauppaan. Kysymme olisiko täällä lisää miestenkäyttöoppaita. Yksi löytyy: Mies - yleisimmät tyyppiviat ja niihin sopeutuminen. Se on varastossa Helsingissä. Entuudestaan tiedän, että niin mies kuin nainenkin, on täydellisen viallinen kapistus. Ihminen on. Kirja saa jäädä varastoon.

Tänään menen kirjakauppaan. Olen viettänyt aivan liian vähän aikaa kirjakaupoissa. Joskus kouluaikoina lintsasin päivätolkulla, vain ollakseni kirjakaupassa. Tosin sellaisia kirjakauppoja ei nykyisin enää paljoa ole. Ainakaan täällä. Eikä sellaista minua.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Epistä

  Maija ja Suvi ”Te uskonette       meit' tuntijoiksi paikan tään, mut oomme       me myöskin matkalaisia kuin tekin.” * Kieltäydyn tied...